dimarts, 4 de gener del 2011

2011 i les 8 paraules del bloc

Són moltes les hores que duc sota aquesta manta. Les angines han estat el meu primer regal d'enguany. Des del sofà, alço la mirada després de fer un cop de cap i veig la fotografia on ell, amb els seus rínxols i el seu somriure d'infant, em desitja un bon 2011. Inevitablement penso en allò que ha d'esdevenir. De moment, resignat, em limito a creure que qualsevol cosa més enllà de poder repassar tots els documentals que no havia pogut consultar i avançar amb els llibres que tinc ganes de devorar mentre el coll em fa garbuix serà benvinguda. Els que em coneixeu, però sabeu també que, un cop recuperat del tot, no seré dels que em conformaré amb un simple passeig fins al quiosc per anar a comprar el diari. El cos i la ment necessiten ser sacsejats.

Alguns diuen que quan es comença l'any, els humans tendim a posar-nos objectius a complir per sentir-nos més feliços i més responsables. Així, tot i creure que, d'objectius ens n'hauríem de marcar dia a dia, hora a hora, és evident que unes angines a principi d'any semblen un inici de pel·lícula per fer allò que la societat ens marca per aquests dies: reflexionar, afirmar i comprometre's amb els valors que defineixen una conducta idíl·lica. Això és el que he procurat fer i m'atreveixo fins i tot a llistar 8 paraules-frases que crec que marcaran aquest 2011 que fa res hem començat. La meva idea (mai se sap si es durà a terme) és acabar fent un post sobre cadascuna d'elles durant el que ens queda d'any. A veure què tal em surt,...

1. Fote't el peluix pel cul
2. Immaduresa
3. El triomf del compromís
4. Felicitat
5. Sant Daniel
6. Mar (5a part)
7. Futur
8. Llibre

d'aquí un any ens ho mirem, si? Fins llavors, vigileu amb les angines i aprofiteu cada segon sota la manta per pensar en allò que desitgeu. Bon any

2 comentaris:

Doctor Coll ha dit...

Alguns més críptics que d'altres... en tot cas, és bo que els atzars de l'estany li permeten evitar la sort d'uns suburbis que jo em sé... Bons atzars pel 2011!

Joan Pujolàs i Vilar ha dit...

Bon any, borinot!