diumenge, 3 de juny del 2007

ètica i estètica a TV3

Diumenge de tranquil·litat i bona feina. Després d'una bona vetllada a les Guilleries, avui el matí m'he aixecat, he anat fent la feina que em pertoca com a estudiant exemplar, he anat a dinar amb grata companyia, he fet les meves activitats socials i he tornat davant de l'ordinador,...... i m'he quedat bocabadat amb la notícia de la pàgina web del telenotícies de tv3.



I és que resulta que han detingut tres okupes per agredir als vigilants de seguretat del metro de Barcelona. Jo, tot encuriosit, m'he empestifat de preguntes tipus: okupes deu voler dir que viuen en una casa okupada, no? o potser significa que pertanyen a una assemblea d'un espai alliberat? o és que, es refereix que aquestes persones a vegades van a xerrades, tallers o festes en un centre social okupat? Doncs, no!!!! Sembla ser que per TV3 els tres detinguts tenen estètica okupa.



I el qui us escriu que, perquè no dir-ho, coneix una part dels moviments antisistema s'ha quedat esmaperdut (dedicat al company ivarsenc) en intentar imaginar-se l'estètica okupa. De fet, a diferència de TV3, l'ètica dels okpues és més fàcil de definir i de concretar que no pas la seva estètica. Algú, si fa falta en Joan Carles Peris em podria descriure l'estètica okupa. Llibres, gossos, arracades, cresta, ulleres, xandall adidas, cabell curt a davant i llarg a darrera, model "Rafa" Ventdelplà, ben afaitat, alt, roba de cuir,...aquest seguit de característiques estètiques tan diverses les he vistes en okupes.


Personalment m'agradaria que TV3 i els altres mitjans s'esprimissin més el cervell en seguir una ètica professional en la seva programació i la seva edició de notícies i que no es dediquessin a parlar d'estètiques o qualsevol tema tipus "nacionalitat marroquina" per tal de criminalitzar un determinat grup de gent. Si no ens agrada que a Madrid ens criminalitzin per sol fet de ser catalans, hauríem d'aplicar-nos la regla de tres i com a periodistes amb ètica i sense estètica hauríem de ser seriosios i rigorosos.


Apa,... a l'espera que algú em respongui què és per a ell l'estètica okupa us deixo amb el recordatori.....Avui i ja que els companys de Guillables han fet cinc anys,....dedico aquest petit espai que ningú es llegeix per fer memòria de tots els moments bons i dolents, especialment cremades, que he tingut participant de la Colla dels Diables de l'Onyar. Perquè fer un correfoc és un descàrrega d'adrenalina quasi incomparable i segur que, malgrat la cremada, és una sensació insuperable!!! Llarga vida als correfocs! Que no s'apague la llum!

2 comentaris:

Lluc Salellas i Vilar ha dit...

Quienes critican al gobierno venezolano por no prorrogar la licencia a una cadena televisiva diciendo que trata de acallar una voz crítica con el poder se equivocan o mienten estrepitosamente: no es que se pretenda silenciar la crítica del poder, sino hacer que el poder (en este caso el poder de comunicar) esté en otras manos y no sólo en las de los grandes multimillonarios....

quanta raó en un sol paràgraf,....

Anònim ha dit...

Cita la cita no? Abaix la ètica i la estètica! Jo personalment intento allunyar-me estèticament del tal Rafa, no sé qui és però la referència que en dones em fa mala espina... Potser diré una tonteria (una més), però lo d'estètica okupa no deu ser una cita de la policia? Perquè després vagin dient que perjudiquen els mossos, si els citen "al peu de la lletra"!